Przesłuchania pierwszego etapu w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu
Popołudniowa sesja 4. dnia przesłuchań
Yukino Nakamura (Japonia)
L. van Beethoven VII Sonata na skrzypce i fortepian c-moll op. 30
H. Wieniawski Kaprys nr 5 op. 10 „Alla Saltarella”
H. Wieniawski Fantazja na tematy z opery „Faust” Ch. Gounoda op. 20
E. Ysaÿe VI Sonata na skrzypce solo E-dur op. 27
K. Szymanowski Romans D-dur op. 23
Semion Gurevich (Rosja)
L. van Beethoven VII Sonata na skrzypce i fortepian c-moll op. 30
H. Wieniawski Kaprys nr 7 op. 10 „La Cadenza”
H. Wieniawski Fantazja na tematy z opery „Faust” Ch. Gounoda op. 20
E. Ysaÿe III Sonata na skrzypce solo d-moll op. 27 „Ballada”
K. Szymanowski Mity op. 30 – Narcyz
przerwa
Anna Orlik (Polska)
L. van Beethoven VIII Sonata na skrzypce i fortepian G-dur op. 30
H. Wieniawski Kaprys nr 8 op. 10 „Le Chant du Bivouac”
H. Wieniawski Polonez D-dur op. 4
E. Ysaÿe VI Sonata na skrzypce solo E-dur op. 27
K. Szymanowski Romans D-dur op. 23
Seiji Okamoto (Japonia)
L. van Beethoven VII Sonata na skrzypce i fortepian c-moll op. 30
H. Wieniawski Kaprys nr 4 op. 10 „Le Staccato”
H. Wieniawski Polonez D-dur op. 4
E. Ysaÿe III Sonata na skrzypce solo d-moll op. 27 „Ballada”
K. Szymanowski Mity op. 30 – Źródło Aretuzy
Międzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego to najstarszy konkurs skrzypcowy na świecie. Po raz pierwszy odbył się w 1935 roku w Warszawie. Jego celem jest propagowanie muzyki kompozytora oraz zapewnienie promocji młodym wybitnym skrzypkom. Kolejne edycje odbywają się co pięć lat w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, a ich organizatorem jest poznańskie Towarzystwo Muzyczne im. Henryka Wieniawskiego.