Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.
×zamknij
Korzystaj z serwisu jako: Dzięki temu otrzymasz treści dopasowane do Twoich potrzeb.
Zobacz również:
data publikacji: 08.06.2015

Badanie muzycznych przestrzeni, field Recording i ekologia muzyki, „narzędzia muzyczne” w rękach artysty i dziecka, związki muzyki i teatru, sztuka multimediów. To tylko niektóre z tematów rozpoczynającego się 15 czerwca Biennale Sztuki Dziecka.

Projekty odbywające się w ramach 20. Biennale Sztuki dla dziecka podzielone są między sześć wysp - części programu. Każda wyspa skupia eksploruje inny obszar Oceanu muzyki.

 

1. Wyspa budowniczych, gdzie „narzędzia muzyczne” w rękach artysty (dyrygenta, instrumentalisty) i dziecka pozwalają na tworzenie, muzyki (instrumenty dawne, współczesne, „narzędzia” elektroniczne, zabawki dźwiękowe i przedmioty codziennego użytku);


2. Wyspa odkrywców umożliwia badania terenowe uchem i okiem, zaprasza do tropienia i zbierania dźwięków w przestrzeni naturalnej oraz tworzenie kompozycji z własnych i cudzych zbiorów;


3. Wyspa nowych wyzwań zaprasza tych, którzy lubią interaktywne zabawy w multimedialnych przestrzeniach instalacji muzycznych;


4. Wyspa dobrej energii to miejsce wyzwalania aktywności muzycznej, radości, spontaniczności, pobudzania do refleksji związanej ze źródłami powstawania różnych gatunków muzyki (w szczególności muzyki tradycyjnej i jazzu);

 

5. Na Wyspie spotkań muzyka łączy ludzi i pokolenia (dzieci, rodziców, osoby starsze i niepełnosprawne), poprzez wyjście do nich na podwórka, ulice, skwery czy nadrzeczną łąkę historycznej dzielnicy Śródka. 


6. Wyspa grająca prezentuje muzyczne związki różnych dziedzin sztuki (m.in. w teatrze dramatycznym, teatrze formy, teatrze tańca);żeglujący pomiędzy wyspami Statek Obserwatorów transportuje i gości młodych badaczy sztuki dla dzieci oraz dokumentalistów - fotografów i filmowców, dziennikarzy oraz badaczy opinii uczestników tego wydarzenia (ewaluacja).

 

Wszystkie „wyspy” tworzą swoisty archipelag, ukazujący różnorodność form i gatunków na „oceanie muzyki”, ujawniają też różne jej funkcje, umożliwiając ich doświadczanie poprzez wybrane przez uczestników projekty. Prezentowane na wyspach będą: muzyka tradycyjna, symfoniczna, jazz, sztuka operowa, piosenka poetycka, muzyka elektroakustyczna, muzyka współczesna, muzyka w przestrzeniach multimedialnych oraz w teatrze i filmie.

 

Projekty będą miały różną formę, od koncertów i seansów filowych, przez spektakle teatralne i performensy, instalacje interaktywne, interaktywne widowisko muzyczne, aż po warsztaty.

 

Statek Obserwatorów

 

Specjalną sekcją Biennale będzie Statek Obserwatorów. W jego ramach odbywają się trzy warsztaty:


Fokus na muzykę: Ocean muzyki, czyli warsztaty filmowe dla młodzieży. Uczestników wyłoniono w drodze konkursu. Zwycięska grupa to uczniowie Gimnazjum w Koziegłowach. 

 

Drugą sekcją jest Sztuka reportażu. Uczestnicy projektu zrealizują autorski reportaż z wybranych zdarzeń 20. Biennale Sztuki dla dziecka.

 

Trzecia sekcja to Obserwatorium sztuki dla dziecka, przeznaczona dla poznańskich studentów, absolwentów i doktorantów. Wybrani uczestnicy tworząc grupę Obserwatorów sztuki, będą mieli okazję do zdobycia ciekawego i niebanalnego doświadczenia, jak i sprawdzenia swoich umiejętności w tworzeniu tekstów krytycznych dotyczących sztuki dla dzieci.

 

Czas: 15-21.06
Miejsce: Poznań, różne miejsca
www.biennaledladziecka.pl

drukuj pdf

zobacz również:

Konkurs dla nauczycieli! +dodaj do schowka
Aktualne

III edycja konkursu Klasyka w klasie skierowanego do nauczycieli muzyki szkół ogólnokształcących. W tym roku konkurs dotyczy najlepszej lekcji o operze polskiej

Opera w szkole +dodaj do schowka
Aktualne

Konferencja dla nauczycieli muzyki szkół ogólnokształcących

Orkiestrownik wraca! +dodaj do schowka
Aktualne

Doskonała aplikacja edukacyjna jest rozbudowywana o nowe wizytówki instrumentów

Dźwiękowisko +dodaj do schowka
Aktualne

Zajęcia muzyczne dla małych dzieci w warszawskim CSW Zamku Ujazdowskim