Zostałeś zalogowany. Za X sek. strona zostanie przeładowana.
×zamknij
Korzystaj z serwisu jako: Dzięki temu otrzymasz treści dopasowane do Twoich potrzeb.
Zobacz również:
< powrót

Jak brzmi graffiti?

data publikacji: 04.11.2015

Rezydencja Varsoviae Regii Cantores w Narodowym Instytucie Audiowizualnym trwa! Koncert „u Dominikanów” to kolejny duży projekt muzyczny (między innymi po zeszłorocznej Muzyce kosmosu) organizowany przez Stowarzyszenie VRC. Śpiewacy będą próbowali m.in. zinterpretować muzycznie... sztukę graffiti.

Rezydencja Varsoviae Regii Cantores w Narodowym Instytucie Audiowizualnym trwa! Koncert „u Dominikanów” to kolejny duży projekt muzyczny (między innymi po zeszłorocznej Muzyce kosmosu) organizowany przez Stowarzyszenie VRC.

 

Podczas koncertu będzie można usłyszeć prawykonania dwóch utworów:

 

Ignacy Zalewski, Preludium | Kompozycja na perkusję i cztery głosy (2015)

 

W kompozycji Ignacego Zalewskiego perkusja spełnia dwie zasadnicze funkcje. Pierwszą z nich jest budowanie energetyki utworu. Perkusyjne, solowe interludia, oparte na ostrych w wyrazie rytmach szesnastkowych, których siła potęgowana jest dodatkowo przez akcentację i nieregularnie występujące pauzy, sprawiają, iż odbiorcy dzieła pozostają w nieustannym napięciu i oczekiwaniu odnośnie do dalszego rozwoju kompozycji.

 

Drugą funkcją perkusji jest dialog z zespołem wokalnym. Dźwięki dużego zestawu perkusyjnego, obejmującego m.in. kotły, tom tomy, gongi, wchodzą w interakcję z głosami. Warstwa wokalna i warstwa instrumentalna wzajemnie się uzupełniają, czasem przejmując swoje funkcje. Kompozytor łączy w ten sposób brzmienie dwóch najstarszych instrumentów – głosu ludzkiego i perkusji.

 

Eunho Chang, Graffiti | Kompozycja na dwa chóry, flet, harfę i multiperkusję (2015)

 

Utwór Graffiti powstał na zamówienie Stowarzyszenia VRC i będzie głównym punktem programu koncertu. Kompozytor podejmuje próbę wyrażenia gatunku graffiti poprzez wypracowanie i zastosowanie specjalnej techniki kompozytorskiej. Każda z wielu krótkich części dzieła (jako każdy z osobnych „gestów” tworzących muzyczne graffiti), będzie miała swój odrębny, charakterystyczny rys pod względem rozszerzonych technik wykonawczych.

 

W warstwie wokalnej wykorzystane zostaną jedynie pojedyncze słowa ze znanych warszawskich graffiti, a nawet pojedyncze sylaby, czy głoski. Różne techniki operowania głosem wahać się będą od agresywnych do subtelnych i obejmować między innymi rap. Warstwa instrumentalna oparta będzie na różnorodnych efektach dźwiękowych, mających muzycznie zilustrować fenomen powstawania graffiti, jak i jego specyficzną rolę w przestrzeni publicznej.

 

Wykonawcy

Chór Kameralny Varsoviae Regii Cantores (rezydent NInA)

Żeński Chór Kameralny (przygotowanie Magdalena Gruziel)

Zuzanna Elster (harfa)

Seweryn Zapłatyński (flet)

Leszek Lorent (perkusja)

Joanna Maluga (dyrygent)

 

Wstęp na koncert jest bezpłatny i nie wymaga rejestracji.

 

Czas: 14.11, godz. 19-20:30

Miejsce: Warszawa, Kościół Dolny Braci Dominikanów na Służewie, ul. Dominikańska 2

www.facebook.com/events/1677922889145390/

drukuj pdf

zobacz również:

Gibbons śpiewa Góreckiego +dodaj do schowka
Aktualne

Pokaz rejestracji koncertu w FINA

Co nas łączy? +dodaj do schowka
Aktualne

Relacje, czyli koncert-performance chóru VRC na warszawskiej Pradze

Bach 333 +dodaj do schowka
Aktualne

Urodziny Jana Sebastiana Bacha w… warszawskiej kawiarni!

Klasykę, czyli Masecki i goście +dodaj do schowka
Aktualne

Muzyka klasyczna w knajpie? Marcin Masecki zaprasza do warszawskiego Baru Studio!